با تجربه ترین شکسته بندی ایران ، با یک قرن تجربه
درمان کمردرد به روش شکسته بند
درمان کمردرد به روش شکسته بند

درمان کمردرد به روش شکسته بند

درمان کمردرد به روش شکسته بند

آیا شما نیز از کمردرد رنج می‌ برید و نمی‌ دانید علت و راه درمان آن چیست؟! با ما همراه باشید تا علل کمردرد،علائم،انواع آن روش‌ های پیشگیری  و بهترین روش‌ های درمان آن از جمله روش غیر جراحی به کمک  یکی از شکسته بندان ماهر را به شما آموزش دهیم.

انواع کمردرد

به طور کلی کمردرد در دو نوع کمردرد عصبی و کمردرد حاصل از استرس جای می‌ذگیرد که در زیر در ارتباط با این دو توضیحات لازم را خواهیم داد.

  کمردرد عصبی

منظور از کمردرد عصبی هنگامی است که به هر علتی اعصاب خارج شده از مهره‌ های کمر شخص تحت فشار یا ضربه قرار گیرند و در کمر خود درد ایجاد کند گاهی نیز درد کمر مربوط به عصب سیاتیک در پا است یعنی ممکن است کمردرد و پادرد عصبی به یکدیگر مرتبط باشند.

درمان کمردرد به روش شکسته بند

کمر درد حاصل از استرس

یکی دیگر از انواع کمردرد کمردرد ناشی از استرس است و همانطور که از نام آن مشخص است بر اساس ناراحتی و استرس برای شخص اتفاق می‌ افتد که ثابت نبوده و دکتر مسکن‌ های بدون نسخه فیزیوتراپی و تغییرات اصولی در سبک زندگی را به بیمار پیشنهاد می‌ دهد.

کمردرد عصبی

علائم و علت کمردرد عصبی

 درد شدید و بی‌حسی، ضعف، اسپاسم عضلانی، از دست دادن رفلکس، درد هنگام بلند شدن و نشستن و راه رفتن از جمله علائم کمردرد عصبی هستند و علت این نوع کمردرد می تواند ریشه در حوادث گوناگون مانند گیر کردن عصب در قسمت پایین کمر و تصادفات و ضربه باشد.

درمان کمردرد عصبی

برای درمان و کاهش درد کمردردهای عصبی روش‌ های غیر تهاجمی و پایه برای بیمار تجویز می‌ شود که تجویز آنها توسط شکسته بندان ماهر و با تجربه یا دیگر پزشکان متخصص است که در زیر به برخی از آنها می‌ پردازیم.

۱) درمان‌ های خانگی کمردرد عصبی

دکتر ارتوپد یا شکسته بند روش‌ های مختلفی که در زیر به آنها می‌ پردازیم را به بیماران خود آموزش می‌دهند تا با به کارگیری این روش‌ ها علائم کمردرد خود را کاهش دهند.

حرکت مکرر

انجام ورزش منظم و درست که شکسته بند آن را به بیمار آموزش می‌ دهد و نیز به کارگیری ورزش‌ های سبک مانند یوگا یا تای چی از جمله روش‌ هایی هستند که برای تقویت و کاهش درد کمر وجود دارند.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده از یخ یا حرارت از دیگر راهکارهای درمان کمردرد عصبی است که شکسته‌ بندان و بسیاری از درمانگران طب سنتی آن را به بیماران خود آموزش و پیشنهاد می‌ دهند.

اصلاح وضعیت خوابیدن

حالت خوابیدن نیز ممکن است درد عصبی کمر شما را تشدید کند پس هنگام کمردرد از پزشک معالج خود بخواهید بهترین روش برای خوابیدن را برای شما توضیح دهد و نیز موقعیت مناسب را هنگام خوابیدن به شما توضیح دهد.

درد عصبی کمر

۲) درمان‌ های سطح بالاتر ( پزشکی)

روش های درمانی پزشکی برای کمردرد به شرح زیر است.

دارودرمانی

برخی برای کاهش درد کمر بیماران خود داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی را تجویز می‌کنند زیرا این داروها قادر به کاهش درد و التهاب هستند.

فیزیوتراپی

روش فیزیوتراپی یکی از روش‌ های غیر تهاجمی و فوق العاده برای کاهش درد کمر است و با کمک این روش درد بیماران خود و التهاب آنها را کاهش می‌ دهند.

عمل جراحی

عمل جراحی آخرین راه برای درمان عصب فشرده شده در کمر و کاهش درد حاصل از آن است که با توجه به میزان درد و نوع مشکل عصب‌ های کمری از یکی از روش‌ های آن استفاده می‌ شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به انواع کمردرد و علائم و روش‌ های مختلف برای درمانی آنها پرداختیم. حال پیشنهاد می‌ کنیم اگر شما نیز به این مشکل دچار هستید ارز شکسته بندان با تجربه مانند دکتر مجتبی مومنی کمک بگیرید زیرا این نوع درمان باستانی با درمان‌ های جراحی بازی‌ و جلسات فیزیوتراپی متفاوت بوده و نتیجه سریع‌تر و بهتری دارد.

 

 

 

 

نظرات شما