با تجربه ترین شکسته بندی ایران ، با یک قرن تجربه
آیا رگ گیری به درمان سیاتیک کمک میکند؟
آیا رگ گیری به درمان سیاتیک کمک میکند؟

آیا رگ گیری به درمان سیاتیک کمک میکند؟

آیا رگ گیری به درمان سیاتیک کمک میکند؟

رگ گیری سیاتیک یکی از موضوعاتی است که می تواند در زمینه درمان دردهای مختلف بسیار اثرگذار باشد. فراموش نکنید که رگ گیری کردن نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد و بسیاری از مواقع حتی با دیدن فیلم رگ گیری سیاتیک نیز نمی توانید متوجه شوید که فرد درمان گر چه شیوه ای را به کار برده است. در این مورد لازم است که حتما نسبت به این موضوع اهمیت زیادی بدهید و سعی کنید که اگر دچار دردهایی در این زمینه شده اید، به یک فرد متخصص مراجعه نمایید. فراموش نکنید که این کار سبب می شود تا شما اگر نیاز به یک درمان گر داشتید، بتوانید هرچه ساده تر و راحت تر این فرد را پیدا کنید.

رگ گیری سیاتیک چیست؟

رگ سیاتیک یکی از رگ های اصلی است که در پا وجود دارد و معمولا خون رسانی زیادی را نیز به عهده دارد. این رگ از قسمت پشت زانو شروع شده و تا بالای باسن ادامه پیدا می کند. معمولا در چند حالت می توانید دردهای سیاتیکی را مشاهده کنید که اغلب نیز با اولین باری که این مشکل بروز پیدا می کند، این درد دائمی شده و با کوچک ترین فشاری که به فرد وارد می شود، این موضوع بروز پیدا می کند.

·        نشستن های نامناسب

اولین مورد مربوط به نشستن های نامناسب است. افرادی همچون کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان، رانندگان و به طور کلی تمامی افرادی که لازم است ساعت های طولانی را روی صندلی خود بنشینند، احتمالا این موضوع را تجربه می کنند. اگر صندلی شما نامناسب باشد و ساعت های طولانی را روی همین صندلی بنشینید، در عرض مدت زمان کوتاهی درد سیاتیک را تجربه کرده و باید به سراغ رگ گیری سیاتیک بروید.

·        ایستادن های طولانی مدت

مورد بعدی در خصوص ایستادن های طولانی مدت است. بسیاری از افراد در محیطی کار می کنند که مجبور هستند ساعت های طولانی را سر پا بایستند. این مسئله باعث می شود که این افراد دچار درد در قسمت رگ سیاتیک شوند.

·        فشارهای عصبی

اما مورد سوم که می تواند در هر سنی رخ دهد و ارتباط چندانی با وضعیت نشستن و ایستادن شما ندارد، در خصوص زمان هایی است که متحمل فشارهای عصبی می شوید. این فشارهای عصبی اگر دارای شدت زیادی باشند، به احتمال بسیار زیاد به صورت ناگهانی به این قسمت فشار وارد کرده و درد سیاتیک را خواهید داشت.

مولفه های مهم در رگ گیری سیاتیک

رگ گیری سیاتیک به چه شکلی انجام می شود و در چه مواردی می توان از این روش برای درمان درد خود استفاده کرد؟ همان طور که گفته شد رگ گیری سیاتیک زمانی انجام می شود که درد شدیدی را بیمار حس می کند. همین مسئله سبب می شود تا به این موضوع توجه کنیم که در چه زمان هایی می توان این موضوع را به درمانگر شکسته بند ارجاع داد؟

·        اطمینان از درد سیاتیک

اولین مورد آن است که درمانگر بابت اینکه درد بیمار به طور حتم از ناحیه رگ سیاتیک است، مطمئن شود. زمانی که این موضوع به طور شفاف و کامل مشخص شد، می توان گفت که امکان درمان فرد وجود دارد. در صورتی که درمان گر منشا درد را از جای دیگری تشخیص دهد، دیگر اقدام به رگ گیری سیاتیک نمی کند و این موضوع می تواند سبب شود که درمان اشتباهی را تجربه نکنید.

·        تشخیص نوع درد

معمولا درمان گر با تشخیص مکان درست رگ سیاتیک کتوجه می شود که آیا این رگ جا به جا شده است و یا آن که در رگ ایجاد گره و تورم شده است. اینکه کدام نوع از این مشکلات برای شما به وجود آمده است می تواند مشخص کند که درمان گر و یا همان شکسته بند چه نوع درمانی را باید اجرا کند. در واقع در این مرحله نحوه ماساژ رگ سیاتیک مشخص می شود که بسیار نیز اهمیت دارد.

جمع بندی

مواردی که در طول این مقاله مطرح شده اند، می توانند جزو مواردی باشند که به شما کمک کنند تا رگ گیری سیاتیک را هرچه بهتر درک کنید و بدانید که برای حل این مشکل صرفا نیازی نیست تا به فیزیوتراپ و یا جراح مراجعه کنید، بلکه می توانید با مراجعه به فردی که شکسته بندی بلد است، این مشکل را در زمان بسیار کوتاهی حل نمایید. یکی از بهترین و مطمئن ترین افرادی که در این زمینه می توانند کار کنند، آقای مرتضی مومن است که به دلیل آن که شکسته بندی و رگ گیری به صورت موروثی در خانواده آن ها وجود دارد، دارای دانش و تخصص زیادی در این زمینه می باشد.  

نظرات شما