با تجربه ترین شکسته بندی ایران ، با یک قرن تجربه
درمان دیسک کمر بدون جراحی چگونه انجام می شود؟
درمان دیسک کمر بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

درمان دیسک کمر بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

درمان دیسک کمر بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

درمان دیسک کمر بدون جراحی با روش های مختلفی انجام می گیرد که یکی از بهترین آنها، جا انداختن دیسک توسط شکسته بند است. در این مقاله به بررسی روش های بدون نیاز به جراحی برای دیسک کمر خواهیم پرداخت و بهترین و مطمئن ترین شکسته بند برای درمان دیسک کمر و جا انداختن را بدون انجام عمل جراحی به شما معرفی میکنیم.

روش های درمان غیر جراحی دیسک کمر

به طور کلی از روش های درمانی غیر جراحی زیر برای دیسک کمر استفاده می شود:

  • جا انداختن دیسک کمر توسط شکسته بند. در این روش که بدون نیاز به جراحی انجام می شود، شکسته بند با تجربه می تواند در کوتاهترین زمان ممکن دیسک را جا بیندازد و سپس با تجویز چند ضماد و مرهم روند بهبود را تسریع کند تا درمان قطعی دیسک کمر بدون هیچگونه عارضه جانبی برای بیمار میسر شود.
  • درمان به کمک داروهای خوراکی یا پماد ها: این روش که اصطلاحاً به آن ها درمان های طبی می گویند می تواند به تسکین درد کمک کند اما روش قطعی برای درمان نیست.
  • درمان های فیزیوتراپی: این درمان ها شامل مانیپولاسیون، ماساژ، کشش کمری و استفاده از وسایل فیزیوتراپی مانند لیزر و مادون قرمز می شود که هزینه بالایی را به بیمار تحمیل میکند.
  • درمان های پیشرفته تر مانند تزریق مواد ضد التهاب در داخل مفاصل ستون فقرات و داخل فضای اپیدورال. این داروها شامل داروهای ضد التهابی نظیر داروی آسپرین و پروفن و دیکلوفناک و همچنین داروهای شل کننده عضلات مانند دارویی متوکاربامول و باکلوفن هستند. این روش نیز می تواند درد را کاهش دهد اما معمولا درمان قطعی به دنبال ندارد.

روش های درمان دیسک کمر در منزل

برای درمان دیسک کمر در منزل می توان روش‌های غیر جراحی از جمله روش گرما درمانی، ماساژ درمانی و سرما درمانی را به کار گرفت.

گرما درمانی

گرما درمانی که از قدیم الایام بشر با آن آشنا بوده است از روش های درمان دیسک کمر به روش غیرجراحی است و امروزه این روش با کمک علم فیزیوتراپی و استفاده از اشعه ماورا بنفش و مادون قرمز به کار گرفته می‌شود به این شکلی که جهت تسکین درد و درمان دیسک کمر فیزیوتراپ که رنگ قرمز یا رنگ بنفش دارد را روشن کرده و بر روی کمر بیمار قرار می ‌دهد و گرمای حاصل از آن باعث درمان و کم شدن درد می شود.

سرما درمانی

سرما درمانی از دیگر روش های درمان دیسک کمر به شکل غیر جراحی است که در آن با استفاده از کیسه یخ برای درمان التهابات و آسیب دیدگی های بافت های نرم کمر استفاده می شود بدین گونه که برای کاهش درد و التهاب های ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر از کمپرس های یخ استفاده می شود.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی روش های درمان دیسک کمر است که با استفاده از این روش جریان خون در کمر افزایش می یابد و باعث می‌شود مواد سمی که باعث التهاب می شوند از مرحله ضایع دور شوند و نیز عضلات از حالت اسپاسم خارج شوند.

درمان دیسک کمر مهره 4 و 5

برای دیسک کمر مهره ۴ و ۵ از روش های مختلف از جمله شکسته بندی استفاده می شود. البته لیزر درمانی نیز یکی از روش های غیر جراحی است که همراه با استفاده از داروهای ضد التهاب می توان برای درمان دیسکس ۴ و ۵ کمر اقدام کرد.

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

نحوه استراحت شخص برای بهبودی دیسک کمر و جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع او به این شکل است که به هنگام خواب در حالت خوابیده به پهلو باز خوابد و و پاهای خود را در داخل شکم جمع کند.

آیا دیسک کمر خوب می شود؟

در جواب به این سوال می توان گفت  دیسک کمر در موارد زیادی با مراجعه به شکسته بند بدون نیاز به عمل جراحی خوب می شود و بسته به عواملی از جمله سن بیمار، شرایط جسمی و شدت پارگی پزشک برای شخص درمان های مختلف ارائه می دهد و در صورت رعایت این درمان ها به صورت دقیق و کامل، شخص بهبود می یابد.

درمان قطعی دیسک کمر

می توان گفت که هیچ درمان قطعی برای دیسک کمر وجود ندارد اما به طور کلی درمان‌هایی نسبی از جمله مراجعه به شکسته بند یکی از روش های درمانی دیسک کمر می باشد که تقریبا بهبودی کامل را به دنبال دارد. شکیته بند با استفاده از توانایی علمی خود دیسک کمر را جا می اندازد و در رفع مشکل آن به شما کمک می کند.

 برای درمان قطعی دیسک کمر به کجا مراجعه کنم؟

در این متن به روش های درمان دیسک کمر بدون نیاز به عمل جراحی پرداختیم و چند مورد از آن ها را  توضیح  دادیم. همچنین برای درمان دیسک کمر مهره ۳ و ۴ توضیحات لازم را ذکر نموده ایم و نحوه استراحت برای درمان را بیان کردیم.

همانطور که اشاره کردیم، بهترین روش درمانی برای جا انداختن دیسک کمر توسط شکسته بند انجام می شود.  اگر به دنبال درمان قطعی دیسک کمر خود هستید  می توانید  به شکسته بند مرتضی مومنی با سال ها تجربه و تخصص بالا مراجعه کنید.

نظرات شما