با تجربه ترین شکسته بندی ایران ، با یک قرن تجربه
دیسک کمر چه علائمی دارد و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
دیسک کمر چه علائمی دارد و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

دیسک کمر چه علائمی دارد و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

دیسک کمر چه علائمی دارد و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

 دیسک کمر یکی از مشکلاتی است که امروزه بسیاری از افراد مسن و حتی جوانان با آن روبرو هستند و ممکن است به دلیل کمردردهای مداوم حاصل از آن به پزشک مراجعه کنند اما ندانند که به چه دلیل و چگونه به وجود آمده است و برای درمان آن چه کارهایی را باید انجام دهند. بنابراین در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در ارتباط با این عارضه را برای شما توضیح دهیم و یکی از بهترین متخصصان  شکسته بند جهت درمان این بیماری را به شما معرفی کنیم.

 

 دیسک کمر چه علائمی دارد و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

دیسک کمر چگونه بیماری است؟

ستون فقرات ما از ۳۳ مهره تشکیل می‌ شود که بین آنها دیسک‌ های اسفنجی وجود دارد و نقش مهمی در عملکرد ستون فقرات بر عهده دارد. به طور کلی  دیسک ستون فقرات به دو بخش هسته و حلقه تقسیم می‌ شود که بخش هسته یک مرکز نرم و ژله مانند بوده و بخش حلقه در قسمت بیرونی قرار دارد و سخت تر است و زمانی که دیسک آسیب می بیند مشکلات بسیاری از از جمله فشار و درد عصب ایجاد می شود.

 

محل و علائم دیسک کمر

دیسک بیشتر در قسمت پایین ستون فقرات به وجود می‌ آید همچنین می‌ تواند و علائم آن بسته به محل و میزان آن بر اعصاب است و معمولاً بر یک طرف بدن اثر می‌ گذارند در بسیاری از مواقع دیسک کمر خفیف هیچ علامتی ندارد گاهی تنها در کمر و پا احساس درد می‌ کنید اما به طور کلی علایم دیسک کمردر قیمت های زیر دیده می شود.

کمردرد

از علایم اصلی دیسک کمر، کمردرد می‌ باشد که این درد ممکن است با سفتی همراه بوده و با چند روز استراحت برطرف گردد و بعد از چند روز دوباره خود را نشان دهد.

ضعف

در دیسک کمر ماهیچه‌ هایی که توسط اعصاب کنترل می‌ شوند دچار ضعف شده و  ممکن است شخص زمین بخورد و یا توانایی نگه داشتن بلند کردن اجسام را نداشته باشد.

بی‌حسی و گزگز

از دیگر علائم ابتلا به کمردرد بی حسی یا گزگز کردن در قسمت‌ هایی از اعصاب آسیب دیده است و بسیاری از افرادی که به دیسک کمر مبتلا هستند این تجربه را حداقل یک بار داشته‌اند.

درد در پا یا بازو

اگر در رفتن دیسک در قسمت تحتانی ستون فقرات رخ دهد، درد آن معمولاً در باسن، ران، ساق پا و حتی گاهی نزدیک کف پا ایجاد می‌ شود ولی اگر در نزدیکی گردن باشد خود را در شانه‌ ها و بازوها نشان می‌ دهد. همچنین ممکن است این درد در هنگام سرفه، عطسه یا یک حرکت خاص در پاها و بازوها ایجاد شود.

علت دیسک کمر

متخصصان بیان می‌ کنند که مهم‌ ترین علت دیسک کمر افزایش سن می‌ باشد و با افزایش سن ساییدگی و پارگی تدریجی در دیسک‌ها به وجود می‌آید در واقع در سنین بالاتر یک فشار یا پیچ خوردگی جزئی ممکن است باعث ایجاد دیسک کمر و پارگی دیسک کمر شود.

از دیگر علل ایجاد دیسک کمر حوادث آسیب‌زا مانند تصادف زمین خوردن و یا زرده به کمر است. همچنین در بسیاری از مواقع حرکاتی مانند بلند کردن یک وسیله سنگین چرخش یا پیچ خوردگی غیر متعادل باعث دیسک کمر و بیچارگی کمر می‌ شود.

نام سایت

عوامل خطر دیسک کمر

مواردی ممکن است باعث افزایش خطر دیسک کمر و علائم آن شود که شامل موارد زیر است

  • اضافه وزن و چاقی
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • سیگار کشیدن که باعث کاهش کاش اکسیژن رسانی به دیسکا و ضعیف شدن آنها می‌ شود.
  • مشاغل سخت که نیاز به هل دادن کشیدن و چرخاندن دارند.

تشخیص ریسک کمر

متخصصان و شکسته بندان ماهر و زبده ای نظیر دکتر مجتبی مومنی جهت تشخیص دیسک کمر و درمان آن از روش‌ هایی استفاده می‌ کنند که در ادامه به آنها می‌ پردازیم.

پزشک برای معاینه دیسک کمر، شما را روی تخت می‌ خواباند و از شما می‌ خواهد بدنتان را کاملاً صاف نگه دارید سپس پاهای خود را در موقعیت‌ های مختلف حرکت دهید و با استفاده از علائمی که احساس می‌ کنید علت درد را پیدا می‌ کند. همچنین با استفاده از روش‌های استفاده از تست تصویر برداری با استفاده از اشعه ایکس، سی تی اسکن و ام آر آی و انجام آزمایشات عصبی به تشخیص دیسک کمر می پردازند.

 

روش های درمانی دیسک کمر

برای درمان دیسک کمر از روش‌های مختلف پزشکی و خانگی بسیاری استفاده می‌ شود اما ما قصد داریم در زیر روش‌هایی را که دکتر مجتبی مومنی برای درمان بیماران خود از آنها بهره‌مند می‌شود را به شما معرفی کنیم

 

استفاده از کمپرس گرم یا سرد

 شکسته بندان برای بهره‌مندی از این روش و کاهش التهاب حاصل از دیسک کمر بیماران خود از کمپرس گرم یا سرد استفاده می‌ شود و برای این کار از یک کیسه آب گرم یا بطری آب گرم استفاده کرده و روش‌ صحیح را برای بیماران خود به کار می‌گیرند.

 

استفاده از طب سوزنی

استفاده از طب سوزنی از روش‌های غیر تهاجمی برای درمان دیسک کمر است که ی از پزشکان و شکسته بندان ستون فقرات برای درمان بیماران خود از آن بهره می ‌برند و هدف آن‌ها از به کارگیری این روش وارد کردن کانال‌های چی با وارد کردن سوزن‌ های نازک در نقاط مربوطه است.

 

ماساژ درمانی

استفاده از ماساژ درمانی با روش صحیح توسط شکسته بندان از روش‌های تسکین درد و کاهش علائم مربوط به دیسک کمر است که این روش شامل نوازش، ورز دادن و دستکاری بافت‌های پشت بیمار است که نتیجه آن افزایش جریان خون رسانی به این عضلات و ماهیچه‌ها و تغذیه آنها است.

 نام سایت

دیگر روش‌های شکسته بند برای درمان دیسک کمر

  • دادن تمرینات ورزشی غیر تهاجمی دیسک کمر به بیماران
  • مصرف مواد غذایی مناسب مانند کلسیم دار و مواد غذایی قلیایی مانند سبزیجات و میوه های تازه و برخی از دانه‌ها مانند گردو و دانه‌های کدو تنبل
  • انجام تمرینات ذهنی مانند مدیتیشن برای کاهش استرس و اضطراب . درد
  • به کارگیری تب فشار که مانند تب سوزنی است و جریان سالم انرژی را به بدن وارد می‌کند
  • به کارگیری روش اوزون درمانی به عنوان یک روش بدون جراحی با حداقل تهاجم و در صورت لزوم استفاده از روش ترکشن برای انعطاف و کشش ستون فقرات
  • به کارگیری روش‌های دارودرمانی مانند استفاده از داروهای ضد التهاب و تزریق کورتون
  • بهره‌مندی از درمان‌ های گیاهی و طب سنتی
  • استفاده از روش ‌های فیزیوتراپی و لیزر درمانی
  • استفاده از روش‌های جراحی مانند عمل دیسک کمر با لیزر عمل بسته دیسک کمر و…

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی علائم دیسک کمر و روش‌های درمانی آن توسط شکسته بند با تجربه و زبده یعنی دکتر مجتبی مومنی پرداختیم لازم به ذکر است که این پزشک متخصص در زمینه‌های دیگری مانند درمان گرفتگی گردن و دیسک گردن نیز فعالیت دارند و از متخصصان با تجربه در این زمینه است.

 

شماره تلفن شکسته بند مومنی : اینجا کلیک کنید

 

آدرس شکسته بندی مومنی : اینجا کلیک کنید

نظرات شما