با تجربه ترین شکسته بندی ایران ، با یک قرن تجربه
درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند
درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند

درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند

درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند

گرفتگی گردن و درد آن یکی از مواردی است که امروزه با کمک طب سنتی و کمک گرفتن از شکسته بندان با تجربه و متخصص بهتر درمان می شود زیرا  استفاده از روش‌ های جراحی و تهاجمی برای درمان آن کار خطرناکی است.

درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند

علل گرفتگی گردن

گرفتگی گردن به دلایل مختلفی مانند کشیدگی عضلات گردن، دیسک گردن، آرتروز، ابتلا به بیماری‌ هایی مانند سرطان سر و گردن و آرتریل روماتوئید که در آن دستگاه ایمنی بدن به اشتباه بافت ‌های خود را مورد حمله قرار می‌ دهد و نتیجه آن درد و سفتی و تورم گردن است، ایجاد می‌ شود.

روش‌های درمان گرفتگی گردن  با کمک شکسته بند

گفتیم که یکی از بهترین راه‌ های درمان گرفتگی گردن  کمک خواستن از یک شکسته بند ماهر و با تجربه است حال روش‌ هایی که این متخصصان برای درمان گرفتگی گردن به کار می‌ گیرند شامل موارد زیر می‌ باشد.

درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند

نمک درمانی

استفاده از نمک اپسوم یکی از ‌روش هایی است که شکسته‌ بندان برای تسکین درد گردن بیماران خود از آن بهره‌مند می‌ شوند و از آنها می‌خواهند مقداری از این نمک را در وان آب ریخته و در آن دراز بکشند. نمک اپسوم یا همان منزیم سولفات برای درمان بسیاری از بیماری‌ های دیگر نظیر تسکین درد‌های عضلانی به کار گرفته می‌ شود.

ماساژ درمانی

روش ماساژ دادن با آب گرم برای برطرف کردن گرفتگی‌ قسمت‌های مختلف بدن از جمله گردن و درد حاصل از گرفتگی آن یکی از بهترین روش‌ های درمانی است زیرا باعث افزایش جریان خون در این مناطق و حالت آرامش آنها می‌ شود.

استفاده از گیاهان دارویی

برخی از شکسته بندان برای برطرف کردن درد حاصل از گردن گرفتگی از گیاهان دارویی و عصاره آنها مانند تنباکوی کوهی، پنجه شیطان، برگ کرفس، دارچین، پوست پرتقال و کاهو و پوست درخت بید سفید برای کاهش درد بیماران خود استفاده می‌ کنند.

طب سوزنی و فشار درمانی

استفاده از طب سوزنی و به خصوص فشار درمانی از روش‌ های رایجی است که توسط بسیاری از شکسته بندان مانند دکتر مجتبی مومنی برای درمان گردن درد به کار گرفته می‌ شود.

آب درمانی

پیشنهاد استفاده از آب درمانی از دیگر روش‌ هایی است که برخی از شکسته بندان به بیماران خود آموزش می‌ دهند و از آنها می‌ خواهند زیر آب گرم ایستاده و فشار آب را به مدت ۱۰ دقیقه روی محل درد قرار دهند و سپس به مدت ۳۰ ثانیه گردن خود را زیر آب سرد بگیرند و چند بار این کار را تکرار کنند تا درد گردن آنها کاهش یابد.

ورزش کردن در آب برای نرم شدن عضلات گردن کمر و به هدر رساندن فشار روی آنها از دیگر روش‌ هایی است که متخصصان شکسته بند به بیماران خود پشنهاد می‌ کنند.

استفاده از کمپرس گرم و سرد

منظور از کمپرس آب سرد استفاده از یک کیسه محتوای یخ است که آن را روی گردن بیماران مبتلا به گرفتگی گردن گذاشته می‌ شود بدین منظور که عروق زیر جلدی آنها در این ناحیه گشاد شده و افزایش خون بهبود یافته و در تسکین یابد ولی اگر آسیب ناشی از کشیدگی عضلات و ربات‌های گردن باشد بهتر است از کمپرس آب گرم استفاده کرد.

حرکات ورزشی برای درمان گردن درد

انجام ورزش‌ ها و حرکات انعطاف پذیر از دیگر روش‌ هایی است که شکسته‌ بندان برای بیماران خود تجویز می‌ کنند.

توصیه‌ ها و نکته‌ های مفیدمتخصصان شکسته بند به بیماران

  شکسته بندان  به بیماران خود پیشنهاد می‌ کند که جهت کاهش درد حاصل از گردن گرفتگی نکات زیر را رعایت کنند.

  • در فضای باز تمرینات تنفس شکمی را انجام دهند و تکنیک‌های ریلکسیشن مانند مدیتیشن و یوگا را فراموش نکنند.
  • وزن خود را در محدوده سالم نگه دارند
  • برای تقویت عضلات گردن و کمر خود به طور منظم شنا کنند
  • زمان‌های راه در هنگام کار کردن برای استراحت خود در نظر بگیرند
  • استرس خود را کاهش داده تا تنش عضلانی آنها کم شود
  • هنگام کار کردن روی یک صندلی راحت بنشینند
  • تا هنگامی که درد و خشکی عضلات گردن دارند از رانندگی خودداری کنند
  • غذاهای با تب سرد را کمتر مصرف کرده و از موادی مانند زنجبیل عسل و دارچین استفاده کنند
  • مصرف سیگار خود را به حداقل برسانند تا زودتر بهبود یابند.

درمان گرفتگی گردن به روش سنتی و شکسته‌ بند

جمع‌بندی

 گرفتگی گردن یکی از دردهای شایع است که  امروزه برخی از افراد به آن مبتلا می‌ شوند و پزشک برای تشخیص آن از بیمار می‌ گیرد و در واقع با پرسیدن سن، بیماری‌ هایی که به آن مبتلا است و… به علت آن پی می‌ برد. لازم به ذکر است یکی از این متخصصان دکتر مجتبی مومنی است که برای درمان بیماران خود از بهترین روش ها استفاده می کند.

 

 

 

نظرات شما